donderdag 10 september 2015

easyHotel Rotterdam

Vorige week verbleef ik in het easyHotel in Rotterdam. Onderdeel van easyGroup, en wanneer je het logo van de hotelketen ziet, zal het je waarschijnlijk doen denken aan de vliegtuigen van easyJet.  Wanneer je de website http://easy.com/ bezoekt, zul je er achter komen dat er nog veel meer organisaties onder de noemer easyGroup vallen, zoals bijvoorbeeld easyPizza (jammer dat deze organisatie alleen in Engeland actief is).


Waar staat easyHotel voor? 
De pay-off van easyHotel luidt: Eenvoudig comfort, fantastische waarde. Met deze slogan wil easyHotel op de kaart zetten als simpel en goedkoop, maar wel comfortabel hotel.

Quanta costa? 
We betaalden voor een tweepersoonskamer €55 euro voor een nacht. Een goede prijs voor een hotel midden in het centrum van Rotterdam. De prijs van overnachtingen bij easyHotel varieren op basis van het moment van boeken (hoe eerder je boekt, des te goedkoper), en het moment dat je er verblijft. Sommige data zijn erg populair onder bijvoorbeeld toeristen, en dan betaal je dus ook meer voor een overnachting.
Let op: voor extra opties, die normaal misschien vanzelfsprekend lijken in een hotel, dien je te betalen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een föhn.

Ik heb de voordelen en nadelen die ik heb ervaren bij dit hotel op een rijtje gezet.

What's good 
  • Het hotel in Rotterdam is nog vrij nieuw (opende haar deuren op 23 september 2013) en dat merk je. Niets is versleten, en de materialen die gekozen zijn, kunnen eenvoudig onderhouden worden, wat direct leidt tot het tweede voordeel.
  • Schoon! Er was geen vlekje te bekennen. De kamer zag er uit alsof hij nog nooit gebruikt is en dat is natuurlijk de ervaring die je wilt hebben als je ergens verblijft. 
  • De douche in de hotelkamer was heerlijk, en dan overdrijf ik niet. Je kent ze wel, de 'rainshowers'. Ik was in staat de perfecte temperatuur in te stellen en wilde eigenlijk de douche niet meer uit zodra ik er onder stond. 
  • Ook het bed was erg comfortabel. 
  • De locatie is een enorm voordeel en misschien ook een reden om voor dit hotel te kiezen. Midden in het centrum van Rotterdam. Je stapt het hotel uit en komt terecht in de winkelstraten. 
  • Easy check-in: easyHotel biedt je de mogelijkheid online van te voren in te checken, waardoor je bij aankomst van het hotel niet lang hoeft te wachten voor je de hotelkamer in kan.
Not so pleasant 
  • Het verraste me dat ik voor een föhn moest betalen. In de meeste hotels krijg je deze gratis als onderdeel van de kamer aangeboden. Voor alle extra's die je wilt gebruiken om je verblijf aangenamer te maken dien je te betalen. 
  • De ruimte om je kleding op te hangen bestond uit drie kleerhangers die aan de muur 'getimmerd' zijn. Persoonlijk vind ik dit niet bijdragen aan een waardevol verblijf, omdat de kamer zelf al niet heel groot is. Wel was er in het bed een ruimte uitgespaard waarin je een koffer kwijt kunt. 
  • Wat ik jammer vond aan de kamer die ik bezocht had, was dat niet alle ruimte benut werd. Zo staat het bed zo gepositioneerd dat een persoon er letterlijk op moet klimmen, je kunt er niet omheen lopen. De open ruimte die niet benut werd had bijvoorbeeld gebruikt kunnen worden voor kastruimte of misschien een tafeltje. 
  • Het wastafeltje is erg klein, maar net groot genoeg om je handen te kunnen wassen. Daarbij komt dat er een plankje vlak boven de kraan hangt. Een flesje vullen of je gezicht wassen is er dus niet bij.  
  • Er is niet echt een sfeer in de kamer aanwezig. 
  • Er is geen ontbijtmogelijkheid in het hotel zelf. 
Tot ziens? 
Wanneer ik terugdenk aan mijn ervaring met dit hotel, was die niet onaangenaam. 
Als ik weer een nacht in Rotterdam wil verblijven, zal ik er echter voor kiezen een ander hotel te bezoeken. Dit heeft te maken met het feit dat de nadelen die ik ervaren heb zwaar meewegen in mijn oordeel. Voor een ander zal het hotel misschien juist heel prettig zijn. Op een schaal van 1 tot 10 krijgt easyHotel een 6,5.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten