donderdag 19 november 2015

Reviews? Waarom?

Als Brandhopper heb ik al een aantal reviews geschreven. Maar wat is nou het belang van reviews? Hechten mensen echt waarde aan beoordelingen van anderen? Jazeker. Een speurtocht over het internet leverde mij de volgende cijfers op over reviews, en user-generated-content.


Ruim 70 procent van de consumenten kijkt bij het aanschaffen van een product (of service) naar de productbeoordeling van andere consumenten. Dit in de vorm van het aantal ‘sterren’ dat het krijgt (rating) en de onderbouwing hiervan (review). Consumenten ervaren ‘user generated content’ als 12 keer betrouwbaarder dan content geleverd door de verkoper zelf en deze content geeft gemiddeld 18 procent meer conversie. Daarnaast hebben reviews ook een positieve impact op je 'long tail SEO', aangezien er unieke content ontstaat, geschreven vanuit de consument. (Marketingfacts)

Dat geeft (hopelijk) wel aan dat het belangrijk is om je als organisatie op de consument, gast, of afnemer van je dienst te richten. Want je kunt wel wachten tot iemand naar je toe komt, en hopelijk over je gaat schrijven, maar waarom zou je?! Veel slimmer is het op een proactieve manier de consument of gast uit te nodigen een review te schrijven over haar of zijn beleving(en). En wanneer je hier iets tegenover zet ben je als organisatie helemaal goed bezig, want daar houden de meeste consumenten wel van. Maar, hou het simpel en voordelig voor de klant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten